Codes en regelingen
Bij Nimeto stellen we hoge eisen aan onze organisatie en opleidingen. Wij streven ernaar om het beste onderwijs te leveren dat we kunnen. De veiligheid van onze studenten en medewerkers, en een positieve samenwerking met externe relaties, staan daarbij voorop. Daarom hebben wij codes en regelingen om deze te waarborgen. Zo kan iedereen bij Nimeto prettig aan de slag.
Integriteitscode
Bij Nimeto willen we een klimaat creëren van wederzijds respect tussen studenten en medewerkers. Naar elkaar luisteren en elkaar waarderen is daarbij belangrijk. Daarvoor moet iedereen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor zijn of haar gedrag.
We verwachten van zowel medewerkers als studenten een professionele houding op school. Onderling, naar elkaar, en in contact met externe relaties. Op deze manier is een goede en productieve samenwerking mogelijk.
Als organisatie willen we eerlijk en open zijn. Daarom zijn we zo transparant mogelijk en verantwoorden we keuzes die we maken als school. Daarbij verwachten we wel dat studenten en medewerkers verantwoordelijk omgaan met informatie.
Zorgvuldige omgang met elkaar is belangrijk, maar ook met de wereld. Duurzaamheid is dan ook één van onze kernwaarden. Elke medewerker en student moet zorgvuldig omgaan met materialen. Zo gaan we verspilling en vervuiling tegen.
Een klacht indienen
Toch kan het voorkomen dat je als student, ouder, medewerker of externe relatie ontevreden bent of een klacht hebt. Als dit zo is, dan horen wij dit graag. Neem contact op met onze medewerkers of vul ons klachtenformulier in. Wij helpen je dan zo snel mogelijk om het probleem op te lossen.
Klachtenformulier en reglementen
Welke codes en regelingen heeft Nimeto bij klachten? En hoe pakken we het aan als er een klacht binnenkomt? In onderstaande documenten lees je meer over hoe wij hiermee omgaan.
• Klokkenluidersregeling
• Klachtenregeling
• Reglement Bezwaar en Beroep
• Reglement klachtenbehandeling inzake seksuele intimidatie, discriminatie (voor studenten)
• Reglement klachtenbehandeling inzake seksuele intimidatie, discriminatie (voor medewerkers)
• Reglement overige klachten
Lees hier onze integriteitscode
Terugkoopregeling ongebruikte leermiddelen
Als student wordt er van je verwacht dat je de leermiddelen aanschaft die voor jouw opleiding aanbevolen worden. Als student mag je verwachten dat je die aanbevolen leermiddelen ook daadwerkelijk gebruikt. Wanneer dit niet gebeurt dan kun je mogelijk aanspraak maken op terugbetaling van de kosten die je hiervoor hebt gemaakt. Hier lees je onder welke voorwaarden dat kan en hoe je vervolgens een aanvraag kunt indienen. Ben je tussentijds met je opleiding gestopt of ben je er toch niet aan begonnen, dan geldt deze regeling niet.